17 January 2011

Rindu zaman sekolah!!

tahun ni adeQ aku yang laki lapor diri kat Sekolah Menengah Teknik Melaka..
sekolah bapak aku dulu..
memang bila tengok die waktu mendaftar ari tu..teringat pulak waktu aku lapor diri kat Sains Miri dulu...
teringat aku bila kita ramai-ramai nanges sebab homesick..
ade gak yang nanges pasal ade problem..
ade yang citer problem korang ngan aku..
rindu la time2x tue..
rindu pulak bile zaman sekolah mcm tue..
sekarang ni bila dah tak sekolah baru la aku tau betapa waktu sekolah tue adalah zaman yang paling menyeronokkan..
mane taknye waktu tu kita selalu pergi sekolah jumpa kawan2x..borak2x style budak sekolah..
sekarang nie tak bley lagi..
mesti didik diri jadi org dewasa ckit..
tapi bila dah dewasa ni rasa macam hidup mesti pandai atur..
kalau tak ketinggalan lah kita..
huh...siyesli..aku rindu btol dengan kawan2x aku kat:
...tadika Sung Siew...
...SRK Sung Siew...
...SK Pandan Indah..
...SK Putrajaya 1...
...SMK Putrajaya 1...
...SMK Riam...
...SM sains Miri...
memang banyak pengalaman yang aku dapat waktu sekolah dulu..
macam2x..
ade yang pahit yang aku maseh ingat sampai sekarang..
soal perasaan pun ade..hehe..kisah lame tue..
tapi tak pe..
cinta monyet..
tapi aku tak lah bercinta cara monyet yer..
stop bercinta??haha..lame dah..
malas pulak nak layan cintan cintun nie..
bila dah sampai masa nanti aku akan buka hati untuk bercinta balik..
sekarang lum ready..
hehe..
kekadang bila kita hidup sorang2x maksudnyer single lha...
kita akan rasa diri kita lebih dihormati dan lebih bebas untuk berkawan dgn sesapa je..
so, hargailah setiap kwn2x anda yer...
mane yang dah gado2x tue maafkanlah mereka..
same goes to me..
kalo aku ada buat salah aku mintak maaf..
tapi salah korang lame dah aku maafkan sebab aku sayang dgn kawan2 aku..:(
btol jugak kata kwn aku yang sorang nie..(kimi):P
setiap pertemuan ada perpisahan..
dan setiap perpisahan tue harus dijadikan iktibar dan kenangan buat diri untuk menghadapi masa akan datang..
dan setiap kenangan hidup aku akan aku ingat dan kenang sampai bila2x..
aku harap setiap rakan2x aku berjaya dunia akhirat..
dan bila dah berjaya jgn pulak kita sombong yer..
sekian...wasallam..

1 comment:

armandpullupjumper93 said...

cis!secara x sengaje u buat org laen rindu kat skolah pulak