05 April 2011

...Kereta I Rosak...

Salam para bloggers..
Kereta kami rosak tadi..
Ceritanya begini...
Tadi aku and family on the way nak pergi rumah Casa Riana Condo kami..
Singgah sekejap kat rumah bapak aku yg nak dijual..
Tetibe pulak kereta kami berbunyi hon dengan sendiri..yang pelik tu tibe-tibe setting kereta jadi tak betul..Semua dah kelam kabut dalam kereta termasuk aku..
Dah la limpas perumahan..memang kuat la bunyi hon tu..sebab bunyi tu berterusan..
Dapat tak korang bayangkan betapa kuatnya bunyi tu?
So, kami pun rushing pergi ke bengkel kereta berdekatan (dan hon masih berbunyi sepanjang perjalanan) aku suruh bapak aku bukak HAZARD LIGHT cepat2.
At least public tahu yang bunyi hon tu bukan nye ditekan oleh bapak aku..tapi dah rosak..
Cun pulak kereta polis ada kat simpang dekat dengan kami..
nasib tak ditahannye..hehe
Then, sampailah kami di bengkel yang PERTAMA..
Diorang kata diorang tak boleh tolong sebab ini ada kaitan dengan airbag kereta aku..
Takut pulak tetibe airbag terkeluar..
takut jugak kan..
pastu diorang nasihat supaya pegi PUSAT SERVIS PROTON kat Serdang..
Tapi dalam keadaan kereta yg berhon tak henti2 takkan nak pegi sana pulak..
Lagipun mungkin bengkel tu dah tutup sebab time tu dah pukul 6 ptg..
Tapi die tunjukkan kami kedai aksesori kereta yang lagi satu..
So, ini adalah bengkel yang KEDUA..
Dia try la tgk2 kan ape yg tak kena..
tapi problem sebab dia tak dapat bukak bhgn stereng tu..
Agak payah la dia nak tolong..
Akhirnye dia surrender dan dia pun suruh kami ke Bengkel Proton..
Tapi dia kata dia boleh matikan wayar hon kat bahagian enjin..
Itulah satu-satunya jalan yg bagus buat masa tu supaya hon tu berhenti berbunyi..
Dia cuma mintak upah RM5 sahaja..
So, kami pun teruskanlah urusan kami yang tergendala tadi..
Alhamdulillah sekarang kami di rumah..
Everything runs smoothly..
Esok, babah terpaksa ambik cuti sebab nak pegi hanta kereta ke bengkel..
Esok kena bgn awal sebab nak hantar ibu gi keje dan sya gi sekolah.
Jadi, saya tido dulu okey..
Salam..
Selamat malam..
(^.^)

No comments: