19 November 2012

Senjata Orang Islam !



DOA UNTUK PALESTIN

Oh my Allah , strengthen the spirit of jihad to Palestinians ! They are struggling to uphold our beloved Islam.

Tiada keberanian , peluang untuk menentang musuh musuh Islam ?
Muslims ada senjata yang berteknologi tinggi .
Tidak perlu kelongsong peluru , tidak perlu bermati matian , tidak perlu ada peristiwa berdoa..
Itulah dia D-24.7
Doa 24 jam 7 hari.
 Hebat kan ?
Sekurang kurang nya kalau kita tidak dapat berperang bersama sama Palestinians , kita sumbangkan senjata teragung umat Islam ini.

“Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina.”(Surah al-Ghafir [40] : Ayat ke-60)

Di dalam kepayahan muslim berdoa untuk kemenangan Palestinians , ade pulak satu puak berdoa menjatuhkan sesama umat Islam. Awak ingat berkat ke doa mcm tu ? Ingat para malaikat angkat doa anda tu ke ? Nabi Muhammad pernah diseksa oleh  golongan yang menentang tapi baginda tidak pun mendoakan yang buruk buruk terhadap mereka. Malah kemuliaan Rasulullah terserlah pabila baginda mendoakan agar golongan tersebut  diberi hidayah ke jalan kebenaran. Cubalah ambil peluang untuk berdoa solat sunat hajat yang dibuat dengan ribuan jemaah untuk mendoakan pejuang Islam di Palestin ? Sia sia masa mendoakan yang buruk. Wasting time , peseongkn akidah , pecahbelahkan manusia , memberi persepsi buruk mengenai Islam . Tak takut ke kalau kalau doa tu makan diri kita balik ?
Saye kagum dgn soal jawab bersama Ustaz fathul Bari mengenai isu ni.

 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xnHzmvaw25Y

Awal pagi tadi terbaca tntg , TGNA menyifatkan bahawa UMNO-BN adalah parti agama murtad. Ya Allah , Sedangkan nabi tak murtadkan org lain. Awk tu sape je nak murtad kan org suka hati ? Taubat lah. Kita ni x layak nak murtadkan orang lain. Takut nanti tak pasal pasal terkena balik pada diri sendiri.

Ini cuma pandangan saya. Islam yang dibawa PAS tidak mencerminkan Islam yang suci , malah direndahkan lagi martabatnya. Padahal , Islam ini agama Allah. Agama suci. Senang nye dijadikan mainan politik oleh sstgh pihak trtentu.

Semoga Allah memberi hidayah kepada pemimpin pemimpin kami Ya Allah , supaya mereka dapat mentadbir negara ini dengan adil dan saksama. Amiinnnn



1 comment:

khairulazwa@blog said...

salam.... nice post teha... good jobs... you just doing good deeds... may Allah bless you...