16 December 2014

Tahun 2014

Tahun ini banyak memberikan aku peluang dan sinar baru. 
Ada sesetengahnya agak sukar untuk diharungi, sukar untuk ditempuhi. 
Namun, Alhamdulillah, 
Aku sudah lalui semuanya dengan ALLAH. 
Ya, dengan Allah. 
Saat aku gelabah, panik DIA datang beri pertolongan. 
Tahun ini banyak sukses yang aku dapat berbanding gagal. 
Aku bersyukur.

Cerita pertama :

Aku merupakan salah satu penerima Anugerah Biasiswa IJM sesi 2014.
Aku bersyukur.
Mulanya aku sangka aku takkan dapat
dan mustahil, ini company CINA !
They are so demanding.
One day, my dad come back home for lunch with a wide smile on his face.
I wondered why.
He told me that "Tahniah. Boleh panggil Engineer dah ni"
And I guess what, why and how.
I still didn't get it thoroughly.
Then, he asked me to open his email and I was like, WOOOAHHHH.
Alhamdulillah keep repeating since that time.

Cerita kedua:

Aku rindu untuk berumrah.
Aku rindu Madinah. Aku rindu Mekkah.
Alhamdulillah, pertengahan bulan Februari aku sefamily telah selamat menunaikan umrah bersama.
Actually, this is very a last minute plan. Well, many says last minute plan is always ON !!
Suppose this plan happened on December 2013. Everything booked, hotel, flight tickets. Everything.
But, everything cancelled because of my FYP.
  *I have some arguments about that with pegawai PPD. I sound dia memang BOOM terbaik. Students pun ada power untuk menegur. Ingat tu ! 

Cerita ketiga:

I am in the list for MPP candidates election !
Well, tak pernah menyangka tapi semua dah lepas dan saye KALAH
Banyak cerita disebalik cerita MPP ni.
Dalam hati, luar hati. sipi hati. Tapi aku tabahkan.
Aku usaha sendiri walaupun sebenarnya ada yang sepatutnya membantu.
Dah takyah cerita banyak.
Malas nak cerita benda tak menarik 

Cerita keempat:

I am officially graduated !!
I am diploma holder from UTHM.
Everybody busy doing their pre convo and whatsoever
And I was like.
Hmmmm baru Diploma babes.
Banyak lagi kena tempuhi.
So, lets keep going on the track for Degree.
 And yes, I already furthered my studies to Degree level in Civil Engineering with Honors
still in UTHM intake February.
*SMILECIKED =)

In shaa Allah, I will try to steal some time to update everything above. 
I just don't have enough time to blog for this few months. 
Busy, Busy tidur dan makan. 
Well, makan dan tidur pun nak peace okehh !! 
Okay, till then. Wasalam. 




No comments: